آشنایی با مراحل آزمون USMLE

آشنایی با مراحل آزمون USMLE

  • محبوبه
  • 25 اسفند 1399
  • 0

  مقدمه

تمام پزشکانی که قصد ادامه تحصيل و يا شروع به کار در ايالات متحده آمريکا را دارند، حتماً بايد در سه مرحله آزمون USMLE شرکت نموده و پس از موفقيت در اين۳ آزمون به ادامه تحصيل يا کار بپردازند. به همين منظور جهت آشنايی با اين آزمون، مراحل آن به تفکيک و با اختصار بسيار زياد توضيح داده شده‏ اند:

اين آزمون يکي از سه آزمونی است که شما بايد با موفقيت بگذرانيد تا به عنوان يک پزشک مجاز در ايالات متحده محسوب شويد.

ساختار کلي آزمون:‌ آزمون CBT Step 1  شامل ۷ مرحله است، هر مرحله ۶۰ دقيقه به طول می‏ انجامد و ۴۶ پرسش مطرح می‏ شود؛ در مجموع اين هفت مرحله شما بايد به ۳۲۲ پرسش پاسخ دهيد.

توجه: ‌آزمون CBT Step 1 در واقع نوع کامپيوتری شده همان آزمون کتبي است که قبلاً گرفته مي‏شده است.

زماني که داوطلب پاسخ به پرسش ‏های يک مرحله را به اتمام مي‏رساند، بايد بر روی صفحه مانيتور کليک کند تا به مرحله بعدی وارد شود. بعد از وارد شدن به مرحله بعدی شما نمی توانيد به منظور تغيير پاسخ‏ های خود در مرحله قبلی به مرحله کامل شده قبلی برگرديد؛ فقط در طي زمان مشخص شده برای هر مرحله (۶۰ دقيقه) شما مجاز هستيد تا پاسخ‏های پرسش‏های همان مرحله خود را تغيير داده يا اصلاح کنيد. (شکل 1)

CBT‏ چگونه آزموني است: به دليل محيط منحصر به فرد  آزمون CBT، قبل از روز آزمون آشنا شدن با اينکه شرايط روز آزمون چگونه خواهد بود بسيار حائز اهميت است. اگر با اين شرايط پيشاپيش آشنا شده باشيد نيازی نخواهيد داشت که الزاماً در مرحله آموزشی، که پانزده دقيقه طول خواهد کشيد تا داوطلبان را با محيط و نحوه آزمون آشنا کنند، شرکت کنيد. در نتيجه با انصراف از اين مرحله آموزشی ۱۵ دقيقه به زمان استراحت خود می‏ افزاييد (شکل 1)
Computer-Based Test ( CBT

توجه: داوطلبان شرکت در آزمون مي‏توانند برای آشنايی بيشتر به ساختار آزمون CBT با ۱۵۰ پرسش تمرينی موجود بر روی وب سايت آزمون (www.usmle.org) مراجعه کنند.

توجه: برخی سؤالات USMLE step 1 ممکن است حاوی شکل‏ ها يا تصاوير رنگی باشند. اين اشکال يا تصاوير معمولاً در سمت راست سؤال قرار می‏ گيرند.

توجه: نمونه تست‏های USMLE step 1 که شامل ۱۵۰ پرسش است بر روی وب سايت  www.usmle.org قرار دارد.

توجه: آزمون Step 1 در تمام طی سال به استثنای دو هفته اول ژانويه و تعطيلات رسمی برگزار مي‏شود. در اين مراکز آزمون در تمام روزهای هفته بجز روزهای يکشنبه برگزار مي‏شود. شما مي‏توانيد برای شرکت در آزمون از طريق وب سايت NBME www.nbme.org اقدام کنيد. به علت ديگر امتحان USMLE به جزء تعطيلات, همه روزه برگزار مي‏شود.

چه زمانی بايد برای آزمون ثبت نام کنم: اگرچه هيچ محدوديت زماني برای ثبت نام در Step 1 وجود ندارد، بايد سعي کنيد حداقل شش ماه زودتر از روز مورد نظرتان برای ثبت نام اقدام کنيد.

کجا مي‏توان در آزمون شرکت کنم: بعد از دريافت مجوز زمانبندی و تماس با مرکز  آزمون، مکان آزمون شما تعيين مي‏شود. برای آگاهی از ليست مکان‏هايی که آزمون در آنها برگزار مي‏شود به وب سايت www.prometric.com مراجعه نماييد.

چه نوع سؤالاتی در آزمون مورد پرسش قرار می‏ گيرند: متداول‏ترين سؤالات، سؤالات چند گزينه ‏ای (MCQ) با تنها يک پاسخ صحيح است. اغلب سؤالات به صورت يک سناريو کلينيکی يا يک پرسش مستقيم بدون هيچ سناريويی به همراه چند گزينه مطرح می گردند. شما مي‏بايست يک گزينه را به عنوان بهترين پاسخ انتخاب کنيد.

توجه: تقريباً سه چهارم سؤالات Step 1 با توصيفی راجع به يک بيمار آغاز می‏ شوند.

امتياز آزمون چگونه محاسبه مي‏ شود: هر شرکت کننده Step 1 يک گزارش الکترونيکي از امتياز خود در اين آزمون دريافت می‏ کند که شامل وضعيت قبولي يا مردودی، دو امتياز و يک تصوير گرافيکي از نحوه عملکرد داوطلب می‏ باشد.

توجه: متوسط امتياز Step 1 برای دانشجويان پزشکی آمريکا از عدد ۲۰۰ در سال 1991 به عدد ۲۲۱ در سال 2010 افزايش يافته است.

NBME براساس تعداد کلي پاسخ‏ های صحيح آزمون، دو امتياز کلي را براي هر داوطلب مشخص می‏ کند. امتياز نخست يک امتياز سه رقمی به عنوان امتياز معيار است که متوسط آن ۲۲۱ و ميزان انحراف استاندارد آن حدوداً ۲۳ است؛ و تنها امتيازی است که برای مديران برنامه‏ هاي رزيدنتی ارسال مي‏ شود. دومين امتياز، يک امتياز دو رقمي است که عدد ۷۵ به عنوان حداقل نمره قبولی برای آن در نظر گرفته می‏ شود و معادل امتياز ۱۸۸ برای امتياز سه رقمی می ‏باشد. اين امتياز دو رقمی فقط به بوردهای مجوز ايالتی گزارش مي‏شود که احتمالاً امتياز ۷۵ را به عنوان حداقل امتياز قبولی در نظر می‏ گيرند.

امتحان  Step 2 شامل دو آزمون زير است:

 1- Step 2 CK دومين آزمون از آزمون ‏هاي سه گانه ‏ای است که شما بايد بگذرانيد تا به عنوان يک پزشک مجوزدار در آمريکا شناخته شويد. اين آزمون کامپيوتری يک آزمون يک روزه ۹ ساعته با سؤالات چند گزينه‏ ای (MCQ) است.


2- Step 2 CS که يک آزمون يک روزه شفاهی است و هر داوطلب بايد ۱۲ بيمار را مورد ارزيابي و بررسی قرار دهد. اطلاعات راجع به ساختار آزمون CS، شرايط شرکت در آن، ثبت نام و امتيازبندی در www.nbme.org قرار دارد.

 

 USMLE Step 2 CK: يک آزمون يک روزه با ۳۵۲ پرسش است که در يک جلسه ۹ ساعته برگزار مي‏شود و به ۸ مرحله ۶۰ دقيقه‏ اي تقسيم شده است و در هر مرحله بايد به ۴۴ پرسش پاسخ داده شود.


توجه: در نظر داشته باشيد که بايد ۹ ساعت را در مرکز آزمون بگذرانيد.
موضوعات مورد پرسش در Step 2 CK شامل دروس داخلی، زنان و زايمان، اطفال، خدمات پيشگيری، روانپزشکی و جراحی است. تعداد سؤالات به شرح زير تقسيم بندی مي‏شود:

• تشخيص گذاری (40-25%)
• مکانيسم‏ بيماری‏ ها (35-20%)
• بکار بردن اصول مديريتی (25-15%)
• ارتقاء پزشکی پيشگيری و حفظ سلامتی (25-15%)
توجه: براساس تجربيات دانشجويان چند گونه پرسش پايه ‏ای وجود دارد که به طور ثابتی در آزمون مطرح می ‏شوند.
• محتمل‏ترين تشخيص احتمالي چيست؟ 40%
• کدام يک از مراحل زير مناسب‏ترين گزينه به عنوان مرحله اوليه در Management است؟ 20%
• کدام يک از موارد زير مناسب‏ ترين گزينه به عنوان قدم بعدی در Management است؟ 20%
• محتمل‏ترين علت ................. چيست؟ 5%
• محتمل‏ترين عامل بيماريزا در ........................ چيست؟ 3%
• محتمل‏ترين عامل پيشگيری کننده در ........................ چيست؟ 2%
• بقيه سؤالات 10%

 آزمون Step 2 CS : اين آزمون يک روزه است با اين هدف که اطمينان حاصل کنند تمامی دانشجويان پزشکی آمريکا و کانادا که متقاضی کسب مجوز پزشکی در ايالات متحده هستند و همچنين فارغ‏ التحصيلان بين ‏المللي که به دنبال شروع دوره‏ های رزيدنتی خود در آمريکا هستند، مهارت ‏های کلينيک لازم، روابط بين فردی و ارتباطات اجتماعی کافي را برای دستيابی به اهداف خود داشته باشند.
برای گذراندن موفقيت آميز اين آزمون تمامي شرکت کنندگان بايد نشان دهند که همانطور که می ‏توانند از  بيمار شرح حال گرفته و معاينات فيزيکي اوليه را انجام دهند، قادر هستند به زبان انگليسی صحبت کرده، درک درستی از اين زبان داشته و بتوانند با ديگران به اين زبان ارتباط برقرار کنند.
همچنين از شرکت کنندگان خواسته مي‏شود صلاحيت و شايستگی خود را در بخش نوشتاری به زبان انگليسی نشان دهند و مهارت‏ های کلينيکی حياتي خود را با نوشتن يک يادداشت خلاصه راجع به بيماری که ويزيت می‏ کنند، نشان دهند.
آزمون Step2  CS موارد کلينيکي را که اغلب در کلينيک‏ ها، مطب‏ های پزشکان و بخش ‏های اورژانس ديده مي‏شوند را شبيه‏ سازی می کند. براي اطمينان از دستيابی به اهداف مورد نظر اين آزمون و بالا بردن کيفيت آزمون، يک دوربين فيلمبرداری تمامي ويزيت‏ های داوطلبان از بيماران را ثبت خواهد کرد؛ اما از اين فيلم ‏های ضبط شده برای تعيين امتياز داوطلبان استفاده نخواهد شد. بيماران شبيه‏ سازی شده در اين آزمون اغلب گونه‏ هايي از بيمارانی هستند که عموماً در طي دوره ‏های تخصصی پايه ‏ای در برنامه‏ های معتبر دانشکده‏ های پزشکی ديده می‏ شوند. اين رشته ‏های تخصصی به شرح زير است:
•    داخلي
•    جراحی
•    زنان و زايمان
•    اطفال
•    روانپزشکي
•    پزشکی خانواده
•    طب اورژانس


 

مطالب مرتبط
نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE (رادیولوژی)
مقاله های USMLE

نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE (رادیولوژی)

  • 19 اسفند 1399

 نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE (رشته رادیولوژی) مقدمه پیرو مقاله نتایج پزشکان ایرانی...

آشنایی با مراحل آزمون USMLE
مقاله های USMLE

آشنایی با مراحل آزمون USMLE

  • 25 اسفند 1399

  مقدمه تمام پزشکانی که قصد ادامه تحصيل و يا شروع به کار در ايالات متحده آمريکا را دارند، حت...

وضعیت پزشکان ایرانی  در آزمون USMLE
مقاله های USMLE

وضعیت پزشکان ایرانی در آزمون USMLE

  • 26 اسفند 1399

وضعیت پزشکان ایرانی در آزمون USMLE  مقدمه در سال2014،ECFMG آمریکا که مسئول و برگزارکننده...

نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE (نورولوژی)
مقاله های USMLE

نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE (نورولوژی)

  • 08 فروردین 1400

نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE (رشته نورولوژی) آمار قبولی 100% پزشکان ایرانی در رشته نورولوژی...

نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE (داخلی)
مقاله های USMLE

نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE (داخلی)

  • 08 فروردین 1400

USMLE نتایج پزشکان ایرانی در آزمون مقدمه پیرو مقاله نتایج پزشکان ایرانی در آزمون USMLE که در روز...

تمامی حقوق برای وب سایت انتشارات احمدی محفوظ می‌باشد