باورهای غلط در امتحان دستیاری

باورهای غلط در امتحان دستیاری

  • محبوبه
  • 07 فروردین 1400
  • 0

تعداد زیادی از افرادی که خود را برای امتحان دستیاری آماده می کنند دچار باورهای غلطی هستند که آنها را از رسیدن به هدف دور می کند؛ به نمونه هایی از این باورهای غلط توجه کنید:

 

برای شرکت در امتحان دستیاری دیگر پیر شدم.

 گروهی از پزشکان که سالیان قبل دوره پزشکی عمومی خود را سپری نموده اند، همواره ناراحت این موضوع هستند که نمی توانند خود را برای امتحان آماده کنند، در صورتی که امتحان دستیاری اصلاً سن و سال نمی شناسد و هر کسی که خود را برای امتحان آماده کند موفق می شود.

 مؤسسه فرهنگی دکتر احمدی با افتخار عنوان می نماید که در هر دوره تعداد زیادی از افرادی را که چندین سال از فارغ التحصیلیشان گذشته را دستیار نموده است.

 در سال ۱۳۹۰ یکی از شرکت کنندگان در سن ۴۰ سالگی در رشته چشم دانشگاه شهید بهشتی و فرد دیگری در ســــن ۴۳ سالـــــگی در رشــــــته رادیولـوژی دانشــــگاه اصفهان پذیرفته شد.(بدون داشتن هيچ سهميه ای)

 

  دانشگاه محل تحصیل من دانشگاه معتبری نیست.
 قبولی در امتحان دستیاری هیچ ارتباطی به دانشگاه محل تحصیل ندارد و بسیاری از رتبه های بسیار بالای امتحان دستیاری در دانشگاه های کوچک درس خوانده اند.

بنابراین اگرچه فارغ التحصیلان دانشگاه های مـــادر راه ســــــاده تری را برای دستیـــــــاری باید طی نماینــــد، اما دانشجویان سایر دانشگاه ها نیز به راحتی می توانند در امتحان دستیاری موفق باشند به شرط اینکه درس خواندن آنها هدفمند و مدون (نه جزوه ای) باشد.

 

 در دوران تحصیل، دانشجوی فعال و ممتازی نبودم و پایه ام ضعیف است.

 اگر چه داوطلبانی که در دوران تحصیلی خود درس خوان و فعال بوده اند بسیار راحت تر در امتحان دستیاری موفق می شوند، ولی اگر داوطلبی بسیار ضعیف هم باشد می تواند با تلاش و پشتکار و خواندن هدفــــمند دروس در امتحان دستیــاری در رشته مورد علاقه خود موفق شود. نمونه های موفق این گروه در مؤسســـه فرهنگـــی – انتشـــاراتی احمدی به وفور به چشم می خورد.

 

فارغ التحصیل خارج از کشور هستم و با نحوه آزمون در ایران آشنا نیستم.

  هر ساله تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان در خارج از کشور (به ویژه در اروپای شرقی) مشغــول به تحصیل هستند و پس از اتمام درسشــــان و بازگشـــــت به کشـــــــور با مشکلات گــوناگونی از جمـــله گذراندن امتحــان پرانترني مواجه هستند. به این دوستان نیز می گوییــــم که در صورت مطالعه و استفاده از منابع درست به راحتی می توانید در امتحانات پرانترنی و دستیاری کشورمان موفق باشند.

 

 شاغل هستم، متاهلم، فرزند دارم و با مطب داری نمی توانم موفق شوم.

   گروه کثیری از همکاران به علت متاهل بودن و تشکیل خانواده و در نتیجه شاغل بودن نمی توانند برای مدت طولانی مطب خود را تعطیل کنند یا مرخصی بگیرند، توصیه ما این است که: با برنامه ریزی صحیح، مطالعه هدفمند و صحیح و استفاده از وقت های اضافی و مرده می توانید در امتحان دستیاری موفق شوید، به شرط آنکه از وقت خود نهایت استفاده راببرید و بی دلیل وقت خود را در ساعت بیکاری تلف نکنید. ما هم به شما کمک می کنیم تا در کمترین زمان به بیشترین آمادگی برسید به شرط آنکه خودتان هم همت کنید و وقتتان را هدر ندهید.

 

مطالب مرتبط
کلاغ ۷رنگ و امتحان دستیاری
مقاله های دستیاری

کلاغ ۷رنگ و امتحان دستیاری

  • 17 اسفند 1399

کلاغ هفت رنگ و امتحان دستیاری نمی‏دانم داستان کلاغ هفت رنگ را شنیده‏ اید یا نه. در این دا...

باورهای غلط در امتحان دستیاری
مقاله های دستیاری

باورهای غلط در امتحان دستیاری

  • 07 فروردین 1400

تعداد زیادی از افرادی که خود را برای امتحان دستیاری آماده می کنند دچار باورهای غلطی هستند که آنها را...

اهمیت برنامه ریزی
مقاله های دستیاری

اهمیت برنامه ریزی

  • 07 فروردین 1400

 اهمیت برنامه ریزی   • تعریف: برنامه‏ ریزی طراحی یک شیوه برای رسیدن به هدف می&r...

استاژر ها و انترن ها از همین حالا شروع کنید
مقاله های دستیاری

استاژر ها و انترن ها از همین حالا شروع کنید

  • 08 فروردین 1400

نحوه مطالعه و برنامه ریزی درسی برای استاژرها مقدمه: برای موفقیت در امتحان دستیاری از دوران استاژر...

تمامی حقوق برای وب سایت انتشارات احمدی محفوظ می‌باشد